piątek, 28 października 2011

materiałowe dynie - kurs

Jesiennie u mnie ostatnio :) Dziś powstawały dynie z tkaninek. Pomarańczowa uszyta jest z polaru i wypchana skrawkami filcu.






KURS jak uszyć dynię

Potrzebne nam będą:
- bawełniana tkanina na dynię i liść
- filc na łodyżkę
- mulina
- wypełniacz do zabawek
- ocieplina
- maszyna do szycia, nożyczki, igła z nitką :)


1. Przygotowujemy ocieplinę, szablon na listek (odwrócone serduszko), odrysowujemy go na jednym kawałku tkaniny.

2. Dwa kawałki tkaniny składamy prawymi stronami do siebie i układamy na ocieplinie. Zszywamy. Obcinamy nadmiar materiału i ociepliny.

3. Całość odwracamy na dobrą stronę (najtrudniejsza część pracy ;) ) i naszywamy listkowi nerwy. Teraz użyłabym zwykłego ściegu, pewnie wyglądałby ładniej niż zygzakowy.

4. Przygotowujemy bawełniany prostokąt

5. Zszywamy krótsze boki. Zygzakiem lub owerlockiem obrabiamy brzegi.

6. Ręcznie zszywamy dół - szyjemy fastrygą i całość marszczymy.

7. Wypychamy wypełniaczem do zabawek.

8. Górę też zszywamy i marszczymy.


9. Muliną oplatamy dynię, robiąc segmenty.

10. Wszywamy łodyżkę i listek. (Łodyżkę robimy z filcu, wypychamy też wypełnieniem do zabawek)

18 komentarzy:

Po prostu Asia pisze...

szyć to ja nie umiem i nawet maszyny nie mam, ale Tobie dynie wyszły ślicznie :)

pijana_wiatrem pisze...

Ja do szycia mam dwie lewe ręce. Ale te dynie są takie śliczne :) Chyba spróbuję uszyć taką jedną :)

Caro-ART pisze...

Fantastyczne :) Podziwiam za talent do maszyny i pomysły.

Klarysa. pisze...

Jedyne co szyję to przeszycia na kartkach haha ale Twoje dynie po prostu wymiatają;)

Titania yng Nghymru pisze...

bardzo sympatyczne dyńki! dodaje tutek do swoich ulubionych :)

Unknown pisze...

Superowe...no ja to mam 2 lewe do szycia, ale bez tak ozdobnego listka chyba dam radę

hania739 pisze...

Dynie są świetne, a ta pomarańczowa to w ogóle wymiata :)) Kursik rewelacyjny

coco.nut pisze...

też robiłam niedawno dynie - w bardzo podobny sposób :)
świetne te dynie i do tego mają obłędne listki!!!

SzycieUli / UlaSewing pisze...

dziękuję za tutek! widziałam takie dynie i "medytowała" jakby je tu ugryźć - a Ty podajesz gotowe rozwiązanie! :) super!

Paulinka [Jarmolisia] pisze...

Jestem pod wrażeniem! Świetnie Ci wyszły :)
Pozdrawiam.

Magdalena pisze...

Hmm, przydałoby się podać w poście link do oryginalnego tutoriala, a przynajmniej pomysłu: http://thompsonfamily.typepad.com/thompson_familylife/2009/11/fabric-pumpkin-tutorial.html:)

MOLLIK pisze...

Pomysł na szyte dynie nie jest mój, dużo ich widziałam w necie, nie pamiętam już na jakiej stronie jako pierwsze. Natomiast pomysł jak je uszyć jest mój. W craftowym świecie może się tak zdarzyć że kilak osób wpada na te same pomysły jednocześnie. Mulinowe segmenty robiłam już wcześniej (pewnie nie tylko ja), tak jak na tych kwiatkach http://molliksystem.blogspot.com/2010/03/kwiaty-w-rozu.html . Marszczenie brzegów też już u mnie było np na truskawkach tildowych http://molliksystem.blogspot.com/2010/04/kolejne-portfeliki-truskawki.html i sopelkach od Eli http://molliksystem.blogspot.com/2010/11/sopelki.html

kasia pisze...

Dynie świetne,ale dla mnie nieszyjącej nie do uszycia niestety:)

MaRysia pisze...

No nie mogę, ale genialne te dyńki! Lecę szyć^^
Pozdrawiam

http://marysia-bijou.blogspot.com/

Unknown pisze...

Super dynie :) pozwoliłam sobie uszyć jedną, ale nie wyszła tak ładnie jak Twoje ;)

Niebiesko_Oka pisze...

Ach, ach, ach...
Cóż za cudne dynie!!!
Jesteś piekielnie zdolna :).
I za kursik dziękuję :D.

Projekt MY pisze...

super wyszły te dyńki

Jaszmurka pisze...

Są przepiękne! ♥

Related Posts with Thumbnails